Vad är Feskarns fredagspåse? Feskarns fredagspåse är en sammansättning av produkter som man skall avnjuta hemma en fredagkväll. Sammansättningen ändras vecka till vecka men många produkter återkommer beroende på popularitet och efterfrågan. Påsen är tänkt som en ”sitta och småmysa i soffan” måltid mer än en regelrätt middag, men givetvis skall man bli mätt.   Blir man mätt på en portion? Ja det skall räcka, men ok; vissa äter ju mer än andra så är det ju. När vi planerar räknar vi efter tänkta portionsstorlekar gällande såväl protein som kolhydrater. Men skulle säga att för de allra flesta räcker en portion mycket väl. I början av detta koncept var det mer variation på portionsstorlek men vi har nu lärt oss.   Det ser så lite ut Visst, det kan ibland kanske se lite fjuttigt ut när man packar upp sin påse, men ät allt i lugn och ro så får ni se att det skall räcka till. Vi fick i början samtal där man trodde att man inte ens fått med allt, men där man sedan ringde tillbaka och berättade att det räckt gott och väl.   Kan ni inte ha fler valmöjligheter? En del har frågat varför man inte kan få välja mellan olika såser, olika bröd och olika desserter och svaret blir av samma karaktär som ovan. Då de flesta beställningarna kommer in på torsdagen blir det en omöjlighet att kunna administrera de olika typerna. När vi får in en order så har vi inte ”namn” på påsen utan bara att en påse är till X antal personer. Vi skulle omöjligt kunna ha ett namnsystem då detta skulle ta oerhört lång tid, både att packa och att lämna ut.   Jag vill betala med presentkort Om du har ett presentkort du vill betala med så anger du ”betala vid avhämtning” vid utcheckning. Det går INTE att betala med presentkort när man bokar hemleverans   Jag får ingen bekräftelse på min bokning När du klickat på beställ så kommer du till en sida där vi tackar för din order och du kommer per automatik få en bekräftelse på den mailen du angett med vintips och annan info. Vi skickar mycket E-post från feskarn vilket innebär att vissa skräppostfilter anser att vi skickar spam. Så hittar du inte din bekräftelse i din vanliga mail så leta bland skräpmailen. Ligger det inte där heller kan det vara så enkelt att du råkat skriva in fel e-postadress.   Måste jag boka i förväg Varför måste jag förboka? För att vi skall kunna ha en chans att få ihop administrationen runt detta och även tillverkningen så behöver vi veta på ett ungefär hur många påsar som skall tillverkas. Vi brukar försöka att alltid göra några extra så att man kan köpa även ”a´la minute” Men för att vi skall kunna ha denna produkt måste vi sälja slut för att inte ha massor av påsar över i dagens slut.   När måste jag boka för att vara säker Vi förutbestämmer ett antal portioner som vi arbetar med under veckan som går, vi vet av statistik, erfarenhet och lite tur ungefär hur mycket vi säljer. Ibland tar det dock slut, den senaste tidens ökade efterfrågan har gjort det lite svårare att planera. Det är även en trend att fler och fler bokar väldigt sent och då blir det svårt att parera, har vi mycket bokning i början av veckan kan vi utöka produktionen. Så vill du vara helt säker så gå in och boka senast onsdag kväll, då skall du vara i stort sett säker på att på.    Kan ni inte ha en ”barnpåse” Vi har fått höra av vissa att man vill ha en ”barnvariant” med lite mindre portioner och barnvänliga produkter. Detta är svårare än man kan tro att få till och vårt råd är att vet man att barnen också vill ha lite mat finns det alltid att köpa lite extra i butiken.   Måste jag stå i kö När du har förbokat har du ca 20% snabbare köTID – vi håller koll på detta genom våra montrar i disken   Jag gillar inte en del produkter i påsen Vi har under tiden vi haft detta koncept genomfört kundundersökningar samt pratat med kunder vad man tycker. Tyvärr så är det svårt att få alla helt nöjda varje gång beroende på att blandningen i påsen kan vara så olika från gång till gång. Därför blir vårt råd i detta läge att invänta en påse som man verkligen tycker känns tilltalande än att köpa något som man vet att man egentligen inte gillar.   Vad är det för bröd i påsen När det gäller brödet har vi valt att samarbeta med Triller för att vi tycker att dom håller en jämn och bra kvalitet. Som en del kanske har märkt så kan man ibland välja på tre olika brödsorter och så är det, grundtanken är att det är surdegsbrödet som ingår men vi köper även hem foccacia och rågbröd. Att vi inte kan ha dessa variationen hela tiden är just beroende på att brödet måste gå åt och vi inte kan gardera oss.   Kan jag byta ut produkter i påsen Vanligtvis gör vi inte byten förutom när det gäller de tre allergenerna vi anpassar oss efter, och då endast i de lägen vi har möjlighet produkt och ekonomimässigt. Men vi kan heller inte byta ut flertalet produkter så det blir en helt annan påse.   Jag är allergisk Vi försöker att anpassa påsens innehåll så de flesta skall kunna äta den, men med tanke på alla typer av överkänslighet som finns skulle det vara omöjligt att få till det varje gång. Vi anpassar påsar gällande Laktos & Gluten, har man en annan allergi ber vi er skriva in det i övrig info på beställningen så tar vi beslut om det går att lösa eller ej, och iså fall tar vi kontakt med vederbörande. Kolla gärna vår allergiinformation på denna länk   När kan jag komma och hämta Du kan komma hela dagen under våra ordinarie öppettider som du hittar här på hemsidan. Tänk på att det kan vara avvikande tider vid större helger.   Kan jag bara boka till fredagar Så länge lördagen inte är en helgdag går det utmärkt att boka även till lördagen. Datumet väljer du vid utcheckning i webbshoppen   Vi hoppas att du genom denna text fått en liten insyn i hur vi tänker gällande vår populäraste produkt – Fredagsmyspåsen.   /Feskarn