Fredagsmys FAQ

 

Vad är Feskarns fredagspåse?
Feskarns fredagspåse är en sammansättning av produkter som man skall avnjuta hemma en fredagkväll. Sammansättningen ändras vecka till vecka men många produkter återkommer beroende på popularitet och efterfrågan. Påsen är tänkt som en ”sitta och småmysa i soffan” måltid mer än en regelrätt middag, men givetvis skall man bli mätt.

 

Blir man mätt på en portion?

Ja det skall räcka, men ok; vissa äter ju mer än andra så är det ju. När vi planerar räknar vi efter tänkta portionsstorlekar gällande såväl protein som kolhydrater. Men skulle säga att för de allra flesta räcker en portion mycket väl. I början av detta koncept var det mer variation på portionsstorlek men vi har nu lärt oss.

 

Det ser så lite ut

Visst, det kan ibland kanske se lite fjuttigt ut när man packar upp sin påse, men ät allt i lugn och ro så får ni se att det skall räcka till. Vi fick i början samtal där man trodde att man inte ens fått med allt, men där man sedan ringde tillbaka och berättade att det räckt gott och väl.

 

Kan ni inte ha fler valmöjligheter?

En del har frågat varför man inte kan få välja mellan olika såser, olika bröd och olika desserter och svaret blir av samma karaktär som ovan. Då de flesta beställningarna kommer in på torsdagen blir det en omöjlighet att kunna administrera de olika typerna. När vi får in en order så har vi inte ”namn” på påsen utan bara att en påse är till X antal personer. Vi skulle omöjligt kunna ha ett namnsystem då detta skulle ta oerhört lång tid, både att packa och att lämna ut.

 

Jag kan inte beställa via nätet

När det gäller beställning så har vi ju formuläret på hemsidan som förstahandsval och det brukar fungera för de flesta. Problemet vi har är att vissa arbetsplatser har kraftiga brandväggar vilket gör att man inte kan öppna formulär och då tar vi givetvis din order per telefon. – Gå vidare nedåt i texten så får du en punktlista på hur du går tillväga för att boka och betala med Swish.

 

Jag vill betala med presentkort

Om du har ett presentkort du vill betala med så anger du “betala vid avhämtning” vid utcheckning. Det går INTE att betala med presentkort när man bokar hemleverans

 

Jag får ingen bekräftelse på min bokning

När du klickat på beställ så kommer du till en sida där vi tackar för din order och du kommer per automatik få en bekräftelse på den mailen du angett med vintips och annan info. Vi skickar mycket E-post från feskarn vilket innebär att vissa skräppostfilter anser att vi skickar spam. Så hittar du inte din bekräftelse i din vanliga mail så leta bland skräpmailen. Ligger det inte där heller kan det vara så enkelt att du råkat skriva in fel e-postadress.

 

Måste jag boka i förväg

Varför måste jag förboka? För att vi skall kunna ha en chans att få ihop administrationen runt detta och även tillverkningen så behöver vi veta på ett ungefär hur många påsar som skall tillverkas. Vi brukar försöka att alltid göra några extra så att man kan köpa även ”a´la minute” Men för att vi skall kunna ha denna produkt måste vi sälja slut för att inte ha massor av påsar över i dagens slut.

 

När måste jag boka för att vara säker

Vi förutbestämmer ett antal portioner som vi arbetar med under veckan som går, vi vet av statistik, erfarenhet och lite tur ungefär hur mycket vi säljer. Ibland tar det dock slut, den senaste tidens ökade efterfrågan har gjort det lite svårare att planera. Det är även en trend att fler och fler bokar väldigt sent och då blir det svårt att parera, har vi mycket bokning i början av veckan kan vi utöka produktionen. Så vill du vara helt säker så gå in och boka senast onsdag kväll, då skall du vara i stort sett säker på att på.

 

 Kan ni inte ha en ”barnpåse”

Vi har fått höra av vissa att man vill ha en ”barnvariant” med lite mindre portioner och barnvänliga produkter. Detta är svårare än man kan tro att få till och vårt råd är att vet man att barnen också vill ha lite mat finns det alltid att köpa lite extra i butiken.

 

Måste jag stå i kö

Ibland när man kommer är det lång kö, kan ni inte ha en egen kö för mysutlämning? Vi ha nu investerat i ett nytt kösystem där vi har en kö för förbeställda och en kö för vanliga kunder. Men då vi har sådant tryck i butiken kommer det nästan alltid vara någon typ av kö. Det du kan vara säker på är att vi gör allt för att minska köerna samt att vi som jobbar i butiken kämpar på för att ditt nummer snart skall få hjälp. Du kan även försöka undvika de mest kundintensiva timmarna mellan 1530-1800.

 

Jag gillar inte en del produkter i påsen

Vi har under tiden vi haft detta koncept genomfört kundundersökningar samt pratat med kunder vad man tycker. Tyvärr så är det svårt att få alla helt nöjda varje gång beroende på att blandningen i påsen kan vara så olika från gång till gång. Därför blir vårt råd i detta läge att invänta en påse som man verkligen tycker känns tilltalande än att köpa något som man vet att man egentligen inte gillar.

 

Vad är det för bröd i påsen
När det gäller brödet har vi valt att samarbeta med Triller för att vi tycker att dom håller en jämn och bra kvalitet. Som en del kanske har märkt så kan man ibland välja på tre olika brödsorter och så är det, grundtanken är att det är surdegsbrödet som ingår men vi köper även hem foccacia och rågbröd. Att vi inte kan ha dessa variationen hela tiden är just beroende på att brödet måste gå åt och vi inte kan gardera oss.

 

Kan jag byta ut produkter i påsen
Vanligtvis gör vi inte byten förutom när det gäller allergier, och då endast i de lägen vi har möjlighet produkt och ekonomimässigt. Men vi kan heller inte byta ut flertalet produkter så det blir en helt annan påse.

 

Jag är allergisk

Vi försöker att anpassa påsens innehåll så de flesta skall kunna äta den, men med tanke på alla typer av överkänslighet som finns skulle det vara omöjligt att få till det varje gång. Vi anpassar påsar gällande Laktos & Gluten, har man en annan allergi ber vi er skriva in det i övrig info på beställningen så tar vi beslut om det går att lösa eller ej, och iså fall tar vi kontakt med vederbörande. Kolla gärna vår allergiinformation på denna länk

 

När kan jag komma och hämta

Du kan komma hela dagen under våra ordinarie öppettider som du hittar här på hemsidan. Tänk på att det kan vara avvikande tider vid större helger.

 

Kan jag bara boka till fredagar

Så länge lördagen inte är en helgdag går det utmärkt att boka även till lördagen. Datumet väljer du vid utcheckning i webbshoppen

 

 

Boka och betala med swish

Här kommer en punktlista hur du genomför din bokning i webbshoppen

  1. Öppna feskarn.nu /webbshop
  2. Klicka på fredagsmyspåse för helgens datum
  3. Välj butik – vid hemleverans välj Saluhallen
  4. Välj önskat antal PORTIONER och tryck på ”lägg i varukorg”
  5. Tryck på fortsätt
  6. Fyll i alla fält med röd stjärna ovanför – var noga med att ange numret till den telefon som är kopplad till swish
  7. Tryck på ”knappen” hemleverans eller hämta i butik
  8. Tryck på önskat datum på kalendern
  9. Önskas hemleverans – Tryck på ”knappen” 11:00-19:00 som dykt upp när du valde datum
  10. Klicka i Swish
  11. Klicka i Godkänn villkor
  12. Tryck Boka nu
  13. Nu kommer skärmen att bli vit och en ruta dyker upp med info om att du ska öppna swishappen i din mobil
  14. Öppna Swishappen i din mobil – inom 5 minuter
  15. Tryck betala i din swishapp och godkänn med BankID
  16. Klart – nu kommer inom kort din bekräftelse via mail

 

denna länk kommer du till vår undersökning där vi vill att du som kund lämnar dina synpunkter

 

Vi hoppas att du genom denna text fått en liten insyn i hur vi tänker gällande vår populäraste produkt – Fredagsmyspåsen.

 

/Feskarn

Ring eller maila till oss om du undrar över något

Ring 018-10 44 45 eller maila butiken@feskarn.nu

Denna webbsida använder cookies för att förbättra din upplevelse