Hemleverans Sigtuna

Man måste vidga sina vyer!

Så tänkte vi och tog beslutet att vi ska testa med hemleverans till Sigtuna. Det blir ju såklart lite anpassat då vi inte kan köra fram och tillbaka i all oändlighet (dumt för miljön dessutom). Därför kommer leverans att ske på Fredagar. Men hur går detta till då?

Jo att handla hos Feskarn är enkelt. Du bokar och betalar i vår webbshop på denna länk (är du ovan att handla på nätet så följ beskrivningen du hittar längst ner på denna sida). Då vi inte har möjlighet att ändra i vår webbshop kommer även andra dagar än Fredag stå med bland valen, men vi kan som sagt inte komma då. Våra leveranser sker löpande under dagen MEN – som vår hantering ser ut just nu kommer leverans ske i Sigtuna ca 13-15 (men kan bli både senare och tidigare)

Har du funderingar eller frågor är det bästa att maila oss på butiken@feskarn.nu för enklast hantering. Skulle du önska något du inte hittar i webbshoppen så kontakta oss för vidare hantering.

När du bokar hos oss SKA du få ett ordernummer när allt är klart, får du inte det har något gått snett, testa igen eller hör av dig till oss.

Just nu kör vi till postnummerområdena 19330 – 19341 samt 19391

Med förhoppning om en härlig vecka!

/Feskarn i Uppsala

 

Boka Hemleverans

Vad kul att du vill boka hemleverans av varor från Feskarn

Vi har försökt att göra detta så enkelt som möjligt och här följer en instruktion hur du ska gå tillväga. Se gärna vår FAQ under instruktionen där de flesta frågor som uppstår står besvarade.

Boka Hemleverans

  1. Välj Saluhallen som butik du vill handla ifrån
  2. Lägg önskat antal produkter i varukorgen
  3. När du kommer till “kundvagn” spelar det ingen roll om du väljer “Hämta i butik” eller “Leverans”
  4. Tryck på “Fortsätt”
  5. Fyll i efterfrågade uppgifter, i orderinfo kan du uppge information till oss. observera att vi oftast inte läser denna info förrän fredag morgon. Vi BER dig att här skriva i om du vet att det kan vara svårt att hitta hem  till dig, vi kör med GPS, glöm heller inte ev. portkod eller annan viktig information.
  6. Om din adress (postnummer) finns med bland dem vi just nu levererar till  kommer alternativet “Hemleverans” upp i rutan Frakt. Kommer inte valet upp kan din adress just nu ligga utanför vårt leveransområde.
  7. Klicka i pricken vid Hemleverans
  8. Nu kommer en rutan med en kalender upp. Fyll i Fredag
  9. Nu kommer ett val med “Tillgängliga tider” upp.
  10. Välj önskad tid – Grattis!! nu är det bara betalningen kvar

Swish

  1. Klicka i pricken vid “Swish”
  2. Godkänn villkoren, läs dem gärna innan så du vet vad som gäller
  3. Tryck på “Boka nu”
  4. Nu kommer en ny ruta öppnas med information om att du skall öppna Swishappen i din mobil
  5. Öppna swishappen, här ligger nu ifyllt och klart och du har bara att godkänna köpet
  6. Gå tillbaka till shoppen, nu är din bokning klar och du kommer att få bekräftelse via mail

Kort

  1. Klicka i pricken vid “Betala i förväg med kort”
  2. Godkänn villkoren, läs dem gärna innan så du vet vad som gäller
  3. Tryck på “Boka nu”
  4. Nu kommer en ny ruta öppnas med information
  5. Följ instruktionerna på skärmen
  6. Nu är din bokning klar och du kommer att få bekräftelse via mail

 

Det kommer inte upp något val med Hemleverans
Vi försöker kontinuerligt uppdatera områdena dit vi levererar, därför kan det hända att just ditt postnummer kan ha tagits bort, det kan även hända att det läggs till. Allt detta beroende på att vi behöver få till en bra rutt som fungerar både tidsmässigt och så vi inte behöver köra långt i onödan.  För att köra till “ytterområdena” behöver vi få till ett antal leveranser för att det skall vara ekonomiskt och miljömässigt hållbart. Är ditt nummer inte med just nu? Kontakta oss på info@feskarn.nu för vidare diskussion.

När kommer ni med mina varor
Att planera logistik är inte lätt, men vi försöker det bästa vi kan. Just nu (senaste tre veckorna) så har 90% av alla leveranser lämnats innan kl 17. Dock så är detta helt beroende på antal leveranser och att vi har tillgång till medarbetare som kör vår bilar. Vi har nu snävat in på “leveransfönstret” till 12-18. De allra flesta får sin leverans 13-15 men detta måste ses med beaktande. Vi kan tyvärr ej uppfylla önskemål om exakta leveranstider under egen flagg. Det går att lösa genom annat logistikbolag, men till ett högre pris, intresserad? Kontakta oss på info@feskarn.nu

Jag vill ha andra varor än de ni har i webbshoppen
Kontakta oss på butiken@feskarn.nu så ska vi se vad vi kan göra

Kör ni bara på fredagar
Ja, till Sigtuna är det endast Fredagar som gäller. Andra dagar KAN gå att lösa genom annan speditionsfirma, men till helt andra kostnader

Jag missade tiden, är det kört
Ibland kan vi ha möjlighet att köra även om det gått över tiden. Kontakta oss på info@feskarn.nu så ska vi se vad vi kan göra

Ringer ni innan ni kommer
Nej, det ligger inte i våra rutiner att ringa innan ankomst

Vad gör ni om jag inte är hemma
Om du inte är hemma och vi inte kan lämna din påse utanför dörren på ett säkert sätt tar vi med varorna tillbaka till Saluhallen där ni då kan hämta dem. Kan ni inte hämta returneras endast kostnaden för varorna, avgiften för leveransen är förverkad.

Ring eller maila till oss om du undrar över något

Ring 018-10 44 45 eller maila butiken@feskarn.nu

Denna webbsida använder cookies för att förbättra din upplevelse