Hemleverans

Vad kul att du vill boka hemleverans av produkter från Feskarn

Hemleverans SigtunaHemleverans Knivsta/Alsike – Tryck på länken för närmare information

Vi har försökt att göra detta så enkelt som möjligt och här följer en instruktion hur du ska gå tillväga. Se gärna vår FAQ under instruktionen där de flesta frågor som uppstår står besvarade.

Boka Hemleverans

  1. Välj Saluhallen som butik du vill handla ifrån
  2. Lägg önskat antal produkter i varukorgen
  3. Lägg till eventuella plusmenyer, om det du vill ha inte finns bland “bilderna” så tryck på “Fortsätt handla”.
  4. När du kommer till “kundvagn” spelar det ingen roll om du väljer “Hämta i butik” eller “Leverans”
  5. Tryck på “Fortsätt”
  6. Fyll i efterfrågade uppgifter, i orderinfo kan du uppge information till oss. observera att vi oftast inte läser denna info förrän fredag morgon. Vi BER dig att här skriva i om du vet att det kan vara svårt att hitta hem  till dig, vi kör med GPS, glöm heller inte ev. portkod eller annan viktig information.
  7. Om din adress (postnummer) finns med bland dem vi just nu levererar till  kommer alternativet “Hemleverans” upp i rutan Frakt. Kommer inte valet upp ligger din adress just nu utanför vårt leveransområde.
  8. Klicka i pricken vid Hemleverans
  9. Nu kommer en rutan med en kalender upp. Fyll i önskat leveransdatum
  10. Nu kommer ett val med “Tillgängliga tider” upp.
  11. Välj önskad tid – Grattis!! nu är det bara betalningen kvar

Betala med Swish

  1. Klicka i pricken vid “Swish”
  2. Godkänn villkoren, läs dem gärna innan så du vet vad som gäller
  3. Tryck på “Boka nu”
  4. Nu kommer en ny ruta öppnas med information om att du skall öppna Swishappen i din mobil
  5. Öppna swishappen, här ligger nu ifyllt och klart och du har bara att godkänna köpet
  6. Gå tillbaka till shoppen, nu är din bokning klar och du kommer att få bekräftelse via mail

Betala med Kort

  1. Klicka i pricken vid “Betala i förväg med kort”
  2. Godkänn villkoren, läs dem gärna innan så du vet vad som gäller
  3. Tryck på “Boka nu”
  4. Nu kommer en ny ruta öppnas med information
  5. Följ instruktionerna på skärmen
  6. Nu är din bokning klar och du kommer att få bekräftelse via mail

 

Det kommer inte upp något val med Hemleverans
Vi försöker kontinuerligt uppdatera områdena dit vi levererar, därför kan det hända att just ditt postnummer kan ha tagits bort, det kan även hända att det läggs till. Allt detta beroende på att vi behöver få till en bra rutt som fungerar både tidsmässigt och så vi inte behöver köra långt i onödan.  För att köra till “ytterområdena” behöver vi få till ett antal leveranser för att det skall vara ekonomiskt och miljömässigt hållbart. Är ditt nummer inte med just nu? Kontakta oss på info@feskarn.nu för vidare diskussion.

När kommer ni med mina varor
Att planera logistik är inte lätt, men vi försöker det bästa vi kan. Just nu (senaste tre veckorna) så har 90% av alla leveranser lämnats innan kl 17. Dock så är detta helt beroende på antal leveranser och att vi har tillgång till medarbetare som kör vår bilar. Vi har nu “leveransfönstret” till 10-19. De allra flesta får sin leverans 13-16 men detta måste ses med beaktande. Vi kan tyvärr ej uppfylla önskemål om exakta leveranstider under egen flagg. Det går att lösa genom annat logistikbolag, men till ett högre pris, intresserad? Kontakta oss på info@feskarn.nu

Jag vill ha andra varor än de ni har i webbshoppen
Kontakta oss på butiken@feskarn.nu så ska vi se vad vi kan göra

Kör ni bara på fredagar
Nej, vi ha leveranser varje dag i veckan, men såklart mest fokus inför helgen

Varför kostar det mer på lördagen
Då vi har kollektivavtal med Handelsanställdas förbund har vi en OB på 100% på lördagar vilket gör att kostnaden för medarbetare är den dubbla vilket vi måste korrigera med en högre kostnad på leveransen.

Jag missade tiden, är det kört
Ibland kan vi ha möjlighet att köra även om det gått över tiden. Kontakta oss på info@feskarn.nu så ska vi se vad vi kan göra

Ringer ni innan ni kommer
Nej, det ligger inte i våra rutiner att ringa innan ankomst

Vad gör ni om jag inte är hemma
Om du inte är hemma och vi inte kan lämna din påse utanför dörren på ett säkert sätt tar vi med varorna tillbaka till Saluhallen där ni då kan hämta dem. Kan ni inte hämta returneras endast kostnaden för varorna, avgiften för leveransen är förverkad.

 

 

Ring eller maila till oss om du undrar över något

Ring 018-10 44 45 eller maila butiken@feskarn.nu

Denna webbsida använder cookies för att förbättra din upplevelse