Så här bokar du varor i Feskarns Webbshop

Tillbaka till Webbshopen

Hej och välkommen till Feskarns Webbshop.

Här ska vi försöka förklara hur du lägger en beställning, det kommer se ut som mycket text och att det är jobbigt. Men så är inte fallet. Men för att förklara på ett tydligt sätt blir det lättare att berätta i detalj. Att vi vill att ni bokar via webbshopen är för att säkerställa att vi får in all information vi behöver för att kunna säkerställa Er order. Du får också en bekräftelse via mail så du vet att vi har tagit emot din beställning, så gör ett försök, även om det känns läskigt.

Längst ner på denna sid radas några vanliga “problem upp”

Vissa av våra produkter går ju bara att boka till vissa dagar, tex Fredagsmys och Lördagslåda, du kan då läsa i artikelns namn vilket datum som är aktuellt. Du börjar med att välja vid vilken butik du vill hämta dina varor, datum kommer vi till senare. Vill du boka en hemleverans, då ska du välja Saluhallen som butik.

Vill du betala med Presentkort så väljer du i utcheckningen “Betala vid avhämtning” så löser vi in ditt presentkort när du hämtar dina varor. Vill du beställa Hemleverans och betala med presentkort så maila till oss på order@feskarn.nu så hjälper vi Er vidare därifrån.

  1. Öppna den produkt du vill beställa. Fyll i de eventuella rutor som kommer med ditt önskade val
  2. I den lilla rutan bredvid den Orangea “knappen” fyller du i antalet du önskar. Tryck på “Lägg i varukorg”
  3. Nu kommer en sammanställning av de varor du bokat upp. Vill du inte ha fler varor gå vidare till punkt 4. Önskar du handla andra produkter så tryck på “Fortsätt handla” uppe till höger, sen lägger du till önskade produkter enligt punkt 1 igen.
  4. Tryck på knappen “Fortsätt”
  5. I detta steg vill vi få dina uppgifter så vi kan koppla din beställning till rätt person. Fyll i de efterfrågade uppgifterna. Ledsna att vi behöver så många uppgifter men då vi erbjuder hemleverans måste allt fyllas i oavsett. Vill du betala med Swish är det viktigt att du anger telefonnumret till den telefon där Swish är installerat.
  6. I rutan under “Din Order” ser du nu en sammanställning av det du bokat. Om ditt postnummer ligger i området dit vi levererar kommer även alternativet Hemleverans dyka upp. Önskas Hemleverans, klicka i den pricken och gå till punkt 8. Annars låt “Hämta i butik vara kvar och gå till punkt 7
  7. Nu SKA det komma upp en text “Var vill du hämta varorna”, klicka i pricken. Kommer detta val inte upp, så prova gärna att uppdatera sidan, det kan även fungera med att bara klicka i ett annat betalsätt än det förvalda (det byter du tillbaka sedan). När du klickat på pricken kommer en kalender upp, där väljer du dag.
  8. Hemleverans – Klicka i datum i kalendern, Välj en tid som passar, gå sedan vidare till punk 9
  9. Välj betalsätt och godkänn villkoren, önskar du få våra nyhetsbrev så klickar du även i den rutan. Tryck på “Boka nu” – Tänk på att eventuellt vara beredd med kort eller Swishmobilen

 

Det roligaste kvar – Betalningen

Om du vill betala din beställning redan här så kan du betala via Swish eller kort. Båda lösningarna är automatiserade så när du tryckt på Boka nu så följer du endast instruktionerna som kommer på skärmen. Om du betalar med Swish kommer du inte behöva fylla i några summor eller nummer till oss utan allt är färdigt när du öppnar din app.
Vill du betala på plats när du hämtar dina varor så tar vi betalt med Kort, även (AMEX och Diners), Kontanter, Våra egna Presentkort och även presentkort från Upsala Handelsförening.

 

Vad händer nu då?

För det första skall du se till att beställningen gått igenom hela vägen, det märker du genom att du ser en orderbekräftelse direkt på skärmen där du ser ditt ordernummer. Du kommer också få en bekräftelse på det mail du angett i din beställning. Där ser du vad du bokat och andra uppgifter du angett. För vissa produkter kommer även ett mail med instruktioner om avhämtning och/eller tillagning. Vid bokning av Fredagsmys kommer ett mail med vintips och vår speciella spellista.

Vi hoppas att detta klargjort lite frågor gällande beställning i vår digitala butik.

 

Vanliga fel.

Inget datumval kommer upp.
Detta beror oftast på du har gamla “cookies” i din webbläsare.
Testa följande. Uppdatera sidan, på mobilen brukar man dra hela sidan nedåt så den laddas om. På datorn brukar det finnas en symbol för omladdning, ser ut som en snurrande pil, du kan också testa att trycka CTRL och R

Det kan också bero på att du angett fel postnummer eller att alla uppgifter inte är ifyllda
Kontrollera postnumret och fyll i uppgifterna

Valet Hemleverans kommer inte upp
Det troligaste är att ditt postnummer ligger i ett område i vi just nu inte levererar till, vi uppdaterar listan och jobbar just nu med att kunna erbjuda leveranser i fler områden. Läs gärna mer på denna länk

Det kommer inte upp några datum att välja i kalendern
Är det i slutet av månaden, kolla så det är rätt månad du tittar på. Stämmer allt annat kan det vara en produkt som krockar så att kombinationen inte är möjlig. Kontakta oss på order@feskarn.nu så ska vi se vad vi kan hjälpa till med.

Det står att det är slut i lager
Ja tyvärr så kan detta hända. Vi producerar så mycket vi bara kan, men även vi har våra gränser.

Datumet hoppar ur när jag gjorde ett val
Ibland kan man var tvungen att välja datum igen om man bytt betalsätt

Det står ju i bekräftelsen att jag ska hämta i butik trots att jag bokat och BETALAT hemleverans
J
a, vi har ännu inte riktigt löst detta problem. MEN kolla i rutan Frakt, står det där med små bokstäver “via hemleverans” och det är debiterat pengar så vet du att ordern ligger inne för hemleverans i våra system iallafall

 

Tillbaka till webbshopen

Ring eller maila till oss om du undrar över något

Ring 018-10 44 45 eller maila butiken@feskarn.nu

Denna webbsida använder cookies för att förbättra din upplevelse